Installerat i racket nu!.... Första testet var lite trummor, närmickat och ambiens/oh.. Hör och häpna, gillade faktiskt 527an mer än mc77an, kändes som att den var mycket stabilare i kompressionen + lägger på någon mättad dist från 300hz och neråt i old-läget.
Hade lite problem med mätaren men det visade sig vara en felkalibrerad mätare på mc77an... + att den behövde värmas upp, ändrade soundet rätt märkbart, lite spretigt och ojämt i disten första kvarten.
Baskaggen blev tjock och smeckig med apin medans den med mc77an fick mer ton/"värme" och mer 3dbild i ljudet. Märkte här nu varför många rockprylar är gjorda på api..
Virvelkaggen fick nästan lite väl mycket pop i apin, testade thrustläget och new/old men fick inte riktigt till det.. men mc77an gav den exakt vad jag ville ha. den sprack upp och la till en snygg diskantdist och tjock ton i lågmidden!
Även på rum/överhäng passade mc77an perfekt, hyvlar/komprimerar bort alla virvel/bas slag och kvar blir en god matta med behagliga cymbaler och ett varmt rum!
På trummasterbussen har jag aldrig hört något fetare än 527an

Tungt/hängmatta direkt på ljudet! med rätt snabb attack satte sig virlven lite längre bak och blev mer en del av paketet, slutade med att jag ökade på den ett par db.
Första intrycket fick mig att känna, hellre ett par 527or till

men då är detta bara på trummor.
527an har jag i en lunchlåda.. Vill bullen låna och testa?

Återkommer när jag prövat kompressorerna mer!
Tillsdess, komprimera mera!